Veri 1. Sırt


Karganın ince zekasıdır karaLığı, katran.
Sana kendi büyü/yazgı sözLerini söyLetecek. ELLerini açacak ve kokar bu sahnede kına:
ÇağLayan aydınLık geLecek yakında. Camın kenarında -kıvrıLdığın koLtuktan- baktığın duvardan__ kaLdırıp başını sıçrayacaksın... Korkma!
"Gidemem bu yoLLardan, büLbüLü bırakamam." Ah.. ihaneti güLün /böyLe dediğinin seher vakti/... zaman herkesi, tüm şiirLeri hain, gören herkesi kör bıraktı. Kırmızının yarışında yapayaLnız, zeytinLiğin orada, eski sayfayı düşeceksin kaLemLe.
AnLamak ister kargayı, körLüğüne dikLenen şair, anLamak ister zeka ve karayı; satranç hamLesinde ya da eskrim, düşLerindeki piyanonun üstüne yığıLdığını görerek, SIRTÜSTÜ...
AsiL soysuzLuğum: ben de kırmızıyım, ama hep siyah giyiyorum. Kıyıda durup yoLun daha ne kadar uzayabiLeceğini düşünüyorum. Perşembeyi cumaya bağLayan gece, cam kenarında yaktığım baLmumLarı, perdeLeri tutuşturuyor. Sırtıma düşüyor perdeLer. GözLerim DE yanıyor. HatırLamaya başLıyorum, böyLece.. Yürüyüp yoL aLmaya başLıyorum. Her yer birbirinin aynı ve köksüzLük doLanıyor ayakLarıma, sırtın yere geLdiği toprağa akıyor kaLbim. Bir yaz gecesi, zeytin ağaçLarının aLtında... 3 ağustos, gece. Sırtım topraktayken O'nun sırtında büyüyen Ay'La gözgöze geLiyorum. GözLerim yanıyor diyorum, aşık oLdum... Duymuyor musunuz? Uzağındayım diye şiirLerimi unutmuş oLamaz, sırtım toprağa değdi diye yeniLmiş oLamam.. Bu Aşk;.... hangimiz güL sevgiLim, büLbüLLer neden sustu?
dedi;
"GüL, geçtiği toprakLarda kök saLabiLeceği verimLi uygun aLana rastLamadı. Eve dönmek için güçsüzdü, yorgundu; katLanıLması gereken dikenLeri uzak birer anıydı. Çok masaLdan geçerek, tanımadığı bir vatanda soLdu günden güne. İnanmadı büLbüL, "geLecek" dedi güL. Hiç uçmadı o yüzden, biraz öteye hiç geçmedi, devam etti şarkısını söyLemeye. Yitirdiği akLıyLa çıLdırmışçasına çırpınarak gitti, güLün terkettiği yere.
Ve kısıLdı sesi, günden güne. DüşLenen birLeşmeler tutkuLardır sadece... "

koynunda şiirLerim kaLdı. Dönsene.
BiLmem haLa sırtına Ay'ı aLıp zeytinLiğe gider misin, her gece...

Ceren Cevahir

Yorumlar

atesinsesi dedi ki…
bi masal ülkesidir gece
kendinden saklananalara
yıldız lekeli bi kaç düş yarası işte...


sevgiyle çok sevdim çalışmanı.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ferhan Şensoy ile Geriş’te Bir Buluşma

Erkan Yücel: Tiyatroda ne var ne yok?

PALAMARLAR